אימונים לHot Epic Israel 2015 - מחנה אימונים מס' 1

אימונים לHot Epic Israel 2015

מחנה אימונים מס' 1

אז כפי שכתבתי בגליון הקודם הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולהתחיל להסדיר את האימונים להוט אפיק ישראל 2015. גם המארגנים השיקו החודש את חבילת האימונים, ואכן ניצלתי את ההזדמנות בכדי להתחיל ולהיכנס לעניינים.
סה"כ המשכתי את ממוצע הרכיבות השבועי הצנוע שלי מתחילת השנה – כ-3 רכיבות בשבוע, אבל התחלתי להעלות את העצימות, ולרכב לפחות רכיבה אחת ארוכה בשבוע. אני עדיין בתהליך של נסיון להסתנכרן עם תכנית האימונים המפורסמת על ידי מארגני התחרות  אבל עדיין לא ממש התחלתי להתאמן על פיה.

לפני כחודש ארגן we:Ride הרצאת אורח של גל צחור בחנות טרק פולג. גל דיבר על אימונים ותזונה לתחרויות אפיק. על פי גל, הבסיס לאימונים הוא העמסה והתאוששות, משולבים בתזונה מתאימה, כאשר כמובן הבעיה העיקרית בשביל מי שאינו רוכב על בסיס תכנית מקצועית היא לדעת כמה ומתי להעמיס, כיצד להתאושש, וכיצד לבנות את סולם המאמצים.

הרצאתו של גל כללה לא מעט טיפים מניסיונו העשיר והיא מומלצת לצפייה.

בנוסף ניצלנו את ההזדמנות לבצע ראיון קצר עם גל הכולל מספר שאלות ספציפיות על ההכנה לאפיק.

כמו כן, התקיים בחודש שעבר יום האימונים המרוכז הראשון כחלק מחבילת ההכנה של מארגני התחרות. היום כלל כ-6 שעות רכיבה, שכללו הדרכה טכנית עם בן קדמי ועוד כמה שעות רכיבת אימון מאומצת. הבוקר החל בכינוס וארוחת בוקר בבריכת קיבוץ גן שמואל כשלאחריה יצאנו לדרך בהובלת גל צחור, עודד אלגרבלי ועידית שוב, כולם רוכבים ומאמנים חזקים ומנוסים. לאחר כ-20 דקות רכיבה מאומצת יחסית, התפצל הגוש באופן טבעי ל3 קבוצות על פי רמות. לכל קבוצה הצטרף מדריך וכך כל קבוצה יצאה לדרכה.

אני ורועי, בן זוגי לתחרות, צוותנו לקבוצה החזקה בהובלת גל, ורכבנו לכיוון כפר גליקסון. שם, בסינגלים הירוקים והמהודקים פגש אותנו בן, והעביר שעה וחצי של הדרכה טכנית שכללה עמידת מוצא, בלימה, מעבר מדרגה וסיבובים. הזמן המוגבל אפשר רק לגעת בכל אחד מהנושאים, אבל הדגשים שנתן בן בראייה של תחרות אפיק היו חשובים ומועילים, והמשיכו איתנו במהלך הרכיבה כולה. בתור מי שעבר כבר מספר לא קטן של הדרכות רכיבה בחייו, כל הדרכה כזאת נותנת ערך מוסף ומחדדת את הביצועים.

לאחר ההדרכה והפסקת התאוששות קצרה יצאנו לכיוון הר חורשן. בחלק הראשון של הרכיבה גל הסביר ותרגל איתנו טקטיקת עבודה בזוגות. חשיבות העבודה הזוגית בתחרויות מסוג זה היא גבוהה ביותר, ותרגלנו מספר נושאים חשובים כמו עזרה הדדית בין בני הזוג - דחיפה ומשיכה על מנת להתגבר על חולשה, או על מנת לנסות ולתפוס דבוקת רוכבים, ורכיבה הרמונית וצמודה על פי יכולותיו של הרוכב החלש יותר. זוהי לדעתי אחת הנקודות החשובות הדורשת מודעות ותרגול על מנת למנוע תסכול מצד שני הרוכבים. בהמשך יצאנו למספר סדרות של אינטרוולים ארוכים בעומס גבוה, כאשר הזוגות מזנקים בהפרשים של כחצי דקה – הזוג הפחות חזק ראשון – וכך כל זוג מנסה להדביק את הזוגות שלפניו. גל שוטט בין הזוגות ונתן דגשים על עבודה זוגית, קצבים, וטקטיקה.

בין התרגולים המשכנו להתקדם בקצב בינוני גבוה, וניכר היה שכל הקבוצה עובדת קשה. בצהריים פגשנו את הטרקטורון המלווה לעצירת רענון שכללה משקאות איזוטוניים וחטיפים שונים ומשם חזרנו לכיוון גליקסון שם עשינו עוד כמה סינגלים מהנים ואימון אינטרוולים מפרך אחרון. אפשר היה לראות בבירור את השיפור בעבודה הזוגית והקבוצתית במהלך היום.
הגענו חזרה לגן שמואל לאחר כ6 שעות ברוטו, בהן עברנו כ81ק"מ בקצב תנועה ממוצע של 21 קמ"ש. בגן שמואל חיכתה לנו מקלחת חמה וארוחת צהריים טעימה ומשביעה, וסגרנו את היום בהרצאה של חנוך רדליך על אימונים לתחרויות אפיק. חנוך הגיע ברכיבה כחלק מאימוניו לטור דיווייד הקרוב. חנוך דיבר בעיקר על חשיבותם של ציוד, סביבה תומכת, זוגיות טובה בין הרוכבים, הכרת מצבי קיצון, וחשיבה חיובית. סביר שרובינו מכירים את ההיבטים האילו של רכיבת האפיק, אבל בסה"כ ההרצאה הייתה עניינית ופתחה את הראש.

בשביל להגיע מוכן לאפיק אני צריך בראש ובראשונה להגביר את קצב ואיכות האימונים. אני מרגיש שיום האימון המרוכז נתן לי כלים נוספים ומוטיבציה לנסות וליישם אותם, ובשילוב עם התכנים של ההרצאות, נראה שבהחלט עליתי מדרגה לפחות ברמת המיקוד. מטרת הביניים הבאה היא מחנה האימונים הדו-יומי שנערך ב15 למאי, עליו תוכלו לקרוא בגליון הקרוב.