Giant Anthem SX 2015

 #11 מאי 2015     שטח   
Giant Anthem SX 2015
 
 
יבואן : ג'יאנט ישראל http://giant.co.il/
מחיר: 14,800 ₪








מבט ראשון על ה SX החדשים מזכיר את הילד החלשלוש של השכונה, זה שאף אחד לא יזמין לכדורגל או לצד האפל של יער עופר. מין יציר כלאיים רזה, בעל שורשי קרוס קאנטרי אשכנזיים, סט ביגוד לא ממותג ומזלג ארוך שאימא קנתה בתקווה שזה יעזור לו להיכנס לחבורת המקובלים....אז אירחנו לו לחברה בחודש הראשון של האביב, לראות מי הוא באמת...

ה SX אמורים להיות מה שהתעשייה מכנה  New-School XC  או תכלס 'האחות הרעה' של ה Anthem 27.5 'הרגילים' (מכונת קרוס-קאנטרי מוצלחת ויעילה לסרבני 29). לשלדה המשותפת עם דגם זה צינור עליון חטוב ישר וגבוה, דבר המשווה לאופניים מראה זריז ו"רייסרי" אך פוגע קלות במרווח העמידה. מעבר לכך השלדה הינה יצירה בשלה של הידרופורמינג מאלומיניום ALUXX SL  בעל יחס חוזק-משקל גבוה וחיווט פנימי מלא ושקט. בחזית בולט צינור ראש מסוג Tapered   ובירכתיים מתלה המאסטרו המהולל של היצרן - שם מסחרי לאינטרפרטציה הטיוואנית למתלה ציר וירטואלי אשר עובר כחוט השני דרך כל הפורטפוליו של החברה בעשור האחרון.  למתלה זה שתי חוליות נדנדה קומפקטיות כאשר לתחתונה שבהם ציר משותף עם בסיס הבולם האחורי – הברקה עיצובית שגם חוסכת מעט משקל. לחולית הנדנדה העליונה משודך בולם Fox Float CTD Performance מוכח ואמין.






 


Highlights
  • גלגלי 27.5
  • מתלה מאסטרו המייצר 100 מ"מ מהלך
  • בולם קידמי Fox Float CTD Performance 120מ"מ
  • זווית צינור ראש 68.5
  • זווית צינור כסא 72 מעלות.
  • בסיס גלגלים קצר יחסית ותומכות שרשרת להיפך...
  • חלקים על טהרת מותג בית ו SLX








חלקים בולטים
ג'יאנט אבזרו את ה SX בצורה מכוונת מטרה וללא שמץ של בלינג – צמד בולמים אמינים בעלי שלושה מצבים (CTD), מערכת הינע SLX של שימנו 2X10, מעצורים מצוינים מאותה סידרה וצמד גלגלים קלים של מותג הבית. ליבה זו תעניק לרוכב השבילים ביצועים טובים לאורך זמן. צנרת השליטה כולה גם כן על טהרת מותג הבית Contact וכוללת כידון ברוחב 730 מ"מ, סטם מעט ארוך לטעמנו, ומוט אוכף הידראולי בעל חיווט פנימי עם lay-back אכזרי המשטיח את זווית הכיסא (המתונה בלאו הכי). הסטייה היחידה מהמפרט המקורי נרשמה באגף הצמיגים עם Ardent Race קל ומהיר מאחורה ו Ardent  "רגיל' של Maxxis  בחזית.









 

 
על השביל
זווית צינור הכיסא (72)הרבה פחות תלולה מהמצופה (התרגלנו כבר ל74 ומעלה בדגמים עדכניים) ובשילוב תצורת מוט האוכף הרוכב אינו ממוקם בצורה אופטימאלית לרכוב מהר וחזק. עם זאת בשבילי קק"ל קלאסיים, דוגמת חדיד החדש והכחול של בן שמן, האופניים מרגישים מאד מהירים (עם בחירת צמיגים שונים מה Schwalbe המקוריים ולחץ אויר מעל לחוקי בהעדר טיובלס מתבקש). במהירות שיוט היגוי האופניים חד ומדויק בזכות זווית הראש הקלאסית והבולם הקדמי המצויד בדאמפר FIT המסייע לגהץ את המהמורות הקטנות ביעילות הרמונית יחד עם עמיתו האחורי. עם זאת לא היינו מתנגדים לפלטה שלישית על חשבון צמצום מרווח הגחון.







ה- SX טורפים עליות ברעבתנות בזכות משקלם הצנוע, הצמיגים המהירים והמתלה היעיל אשר נשאר אקטיבי גם במצבי ב trail  וה climb ומספק איזון מצוין בין זריזות ונוחות. חיסרון קטן בהתנהגות המתלה היה בליעת כוח בתגובה לפרצי פידול תקיפים (תופעה שאינה קיימת במתלי ציר וירטואלי אחרים דוגמת ה dw-link). בעליות טכניות עקיבת הגלגל האחורי את הקרקע הייתה טובה והפרונט הקל והרזה דילג ללא כול קושי מעבר למכשולים מזדמנים.  בירידות השלדה הפתיעה לטובה (עכשיו באה קלישאת הבוחנים השחוקה) והמתלה הרגיש הרבה יותר עמוק ממאה המילימטרים הנקובים, תקף בכבוד פינות מרובעות, הפגין התנהגות צפויה ומעולם לא נטרק בכיעור.













עם זאת בסיס הגלגלים הקצר (בכ 50 מ"מ יחסית לאופני 27.5 אשר עברו זה מכבר קפיצה אבולוציונית) והבולם הקידמי דק הרגליים (32 מ"מ) לא עמדו בקנה אחד עם יכולות המתלה והאופניים שידרו עצבנות עת נתנו לגרביטציה חופש ביטוי במקטעים קצת יותר טכניים. האופניים מסתובבים בסדר אך לא יותר מכך, כפי הנראה הודות לציר המרכזי הגבוה יחסית ותומכות השרשרת הבינוניות (433 מ"מ)  






 
סיכום
אז מה ייכתב מתחת לתמונתו של אותו ילד בספר המחזור.....המורה ודאי תספר להוריו באספת ההורים שיש לו פוטנציאל, שהוא סובל מבעיית זהות קלה אך כמו כל סיר ימצא בסופו של דבר את המכסה המתאים. ילדים יכולים להיות לפעמים קצת יותר אכזריים. וודאי יחרזו חרוזים על איך הוא מבריק במעלה המדרגות אל כיתת המדעים אך לא ממש הצטיין בטיול השנתי בירידה מהארבל.








למרות הגדרות ה New-School XC המטושטשות, רוכבים בעלי אוריינטציה טכנית שינסו לטוס ולהשתולל איתם דרך שטח טכני כנראה יצליח לדחוף אותם מעבר לקצה המעטפת עד לנקודה בה הגומי השחור של מקסיס יאבד את היכולת לשמור על קשר קורקטי של עם אימא אדמה. רוכבים רגועים ופחות טכניים בעלי אוריינטציה  למרחקים וזרימה ייהנו מאד מהמהירות, ביצועי המתלה המוצלחים והתחושה הצפויה שהאופניים מעניקים. מי שמחפש תשובות מאוד ברורות בדבר ייעודם האופניים אולי לא ימצא אותם באופן ישיר על ה SX, אבל מי אמר שתמיד צריך כאלה.






 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם