Kona Process 153

 #11 מאי 2015     שטח   
Kona Process 153
 
 
יבואן: סלאלוםwww.slalom.co.il 
מחיר האופניים במבחן: 15,990  ש"ח (13,590 ש"ח לחברי מועדון סלאלום)







קונה הם אחד ממותגי האופניים שנדמה כאילו תמיד היו שם, מאז שהתחלנו לרכוב (וזה היה עמוק בתוך המאה הקודמת) תמיד פגשנו בשבילים רוכבים על Kona, בשנים הראשונות על הרדטיילים (יפים להפליא) מכרומולי ולאחר מכן רובם על אופני ש"מ מאלומניום, עם מתלה 4 זרועות "מזוייף"; פשוט, אמין ויעיל מאוד.
בשנים האחרונות פרנסי קונה ניסו לצאת מהתבנית המוכרת והעיקבית שלהם, מספר נסיונות למתלים מתוחכמים יותר (ע"ע ה magic link למשל), הניבו הצלחה בינונית ובשנת הדגם הקודמת אחד המותגים החזקים ביותר בעולם אופני ההרים השיב עטרה ליושנה והציג את סדרת דגמי ה Process , מדובר בחזרה למתלה הותיק והמוכר, עם דגש מיוחד על יחס הדחיסה נכון בכל נקודת של המהלך, כמו גם על גאומטריה מודרנית ונכונה של הדגמים, לטובת כך קונה התגמשו במהלכי המתלה והגיעו למספרים של 111, 134, 153 ו167 מ"מ מתלה בהתאמה לקטרי הגלגלים ופלח הרכיבה המיועד.







מסלאלום, אחד היבואנים הותיקים בשוק המקומי, קיבלנו למבחן את הפרוסס 153, אלו אופני אנדורו\אול-מאונטיין המצוידים בגלגלי 27.5 אינץ, מדובר בדגם המאובזר פחות מבין שני דגמים בעלי אותה שלדה ומהלך מתלה, יתכן שאם מילים אלו היו נכתבות לפני 3 או 4 שנים הייתם קוראים את המילה פרירייד פעם או פעמיים במהלך הכתבה, אבל היי, הפרירייד פחות או יותר מת, אז אנדורו אמרנו כבר?
יצאנו לשבילים עם הרבה אופניים (15.2 קילו על השביל), ציפיות גדולות מהחלקים ברכיבה כשהגרביטציה תהיה לצידנו וחשש מסוים לקצב שנצליח לייצר בעליות.

 





Highlights
  • מתלה rocker independent המספק  153 ממ
  • בולם קידמי פייק RC 160 מ"מ
  • זווית צינור ראש 66.5 מעלות
  • זווית צינור כסא 74 מעלות
  • אורך תומכות שרשרת 425 מ"מ
  • משקל "רטוב" - כולל פדלים – 15.2 ק"ג
 (*) הנתונים הם למידת מדיום








חלקים בולטים
השלדה של הפרוסס היא קלאסיקה של קונה, שלדת אלומניום מסיבית, מתלה סינגל-פיווט עם לינק לשליטה ברמת הפרוגרסיביות ומיסבים גדולים בכל נקודה אפשרית. השלדה משדרת חוזק, אמינות וקלות אחזקה, גם אם נראה שזה בא במחיר של כמה גרמים נוספים. הגאומטריה של הפרוסס עדכנית לגמרי, טופ טיוב ארוך (600 מ"מ למידה מדיום), תומכות שרשרת קצרות במיוחד (425 מ"מ) ויחד עם קומבינצית סטם קצר וכידון רחב גנריים של קונה, הם מהווים הכרזה ברורה לייעוד של האופניים האלה.
מנהל המוצר של קונה בחר חלקים בחוכמה ברוב המקרים, הבולם הקידמי הוא הפייק RC המצויין של רוקשוקס, שאינו כולל את כל מצבי הכיוונון של אחיו היקר יותר, אך חולק איתו את הצ'ארגר דאמפר המעולה ולמעשה רוב הרוכבים לא יחושו בהבדל בין הדגמים. הבולם האחורי של רוקשוקס היה חלק ועבד היטב בירידות, אך נדרשנו להציבו במצב הנעול כמעט בכל עליה בשל נדנוד המתלה. הבחירה במוט הכסא המחווט פנימית של KS גם היא מהמוצדקות, זהו אביזר חובה על אופניים אגרסיביים ויפה לראות שלא התפשרו על דגם ביניים.
הטענה העיקרית שלנו לאבזור היא הגלגלים, מדובר בסט גלגלים המבוסס על נאבות מיסבים פתוחים ברמת Shimano Deore, המשודכות לחישוקים WTB i25 רחבים וכבדים עד מאוד, להוסיף חטא על פשע, החישוקים עטופים בצמיגי מקסיס מיניון 2.3 שמנמנים וכבדים מאוד בפני עצמם. התוצאה הסופית היא סט גלגלים עמיד ואמין למדי, אך כבד מאוד המקשה על התנהלות עם האופניים בכל תוואי שאינו ירידה משמעותית.








על השביל
טוב, אז מהמשקל של הפרוסס אי אפשר להתחמק, לא שזה משקל חריג לאופני אגרסיביים כל כך בקטגוריית המחיר הזו, אבל מה לעשות שרכבלים אין כל כך בנמצא, וגם חברים עם טנדרים אין לנו הרבה, אז יצא שבילינו אחוז נכבד מתקופת המבחן והקצרה שהייתה לנו עם הקונה בעליות, וזה לא פיקניק.
חייבים לציין שהם מטפסים באופן סביר מאוד למהלך, הזוויות והמשקל שלהם, הנדנוד מהמתלה מעט איכזב אותנו, אך מעבר למצב הנעול למחצה בבולם האחורי שיפר את המצב משמעותית. הקושי העיקרי בעלייה נבע מהמשקל המסתובב הגדול באיזור החישוקים והצמיגים, יתכן שמעבר לסט גלגלים וצמיגים מעט אגרסיבי פחות היה משפר משמעותית את המצב. במפרט הנתון, עדיף במקרים רבים לרדת להילוך הסבתא (מקרה נדיר שבו שמחנו על סט-אפ של 2x10), לשמוח שתנוחת הדיווש בישיבה היא מוצלחת למדי ולדווש בנחת ובסבלנות על סוף העליה.








לכל מי שסוג האופניים האלה מעניין אותו אין באמת עניין במהירות בעליה ולכן הפסקה הבאה על החוויה בירידות חשובה הרבה יותר, הפרוסס הם אופניים אגרסיביים מאוד, זווית הראש המתונה, יחד עם מהלך המתלה הנדיב והצמיגים הרחבים והדביקים מייצרים סוג של מרבד קסמים בקטעים האלימים ביותר של השביל. לא היינו קרובים להוציא את האופניים מאזור הנוחות שלהם ולמעשה רק בקטעים מאוד מסויימים (התלולים והאגרסיבים ביותר) הרגשנו שהצלחנו בכלל להכניס אותם לאיזור הנוחות שלהם, עד כדי כך שהצטערנו שלא הצלחנו להגיע למנרה בתקופת המבחן הקצרה שעמדה לרשותנו. כל עוד השביל תלול מספיק בירידה האופניים מרגישים חיים וזריזים מאוד, קל מאוד ל"משוך" אותם לבאני הופ או להרמת גלגל קידמי מעל למכשול, ובאופן כללי הפרוסס אוהבים לבלות באוויר וממריאים ונוחתים בקלות מרשימה.
בקטעים הטכניים פחות והזורמים יותר של הסינגלים חשנו שהפרוסס הם קצת אוברקיל, כנראה שברובם המוחלט של השבילים הפופלריים בארץ עדיף לבחור את הפרוסס 134 או 111, אלו ככה"נ יהיו זריזים ויעילים יותר על השבילים הללו, עם זאת נציין שיכולת הסיבוב של הפרוסס 153 מצויינת, הציר המרכזי הנמוך, יחד עם תומכות השרשרת הקצרות מייצרים מכונת סיבובים מדויקת ויעילה במיוחד, הצלחנו לשמור על מומנטום גבוה בסיבובים, מה שהיה חשוב במיוחד באופניים כבדים יחסית המקשים על האצה לאחר סיבובים.







סיכום
הפרוסס הם אופני אנדורו \ אול-מאונטיין \ פרירייד טובים למדי, הם יספקו ביטחון רב ומרווח טעות גדול במיוחד לרוכב עליהם, אלא שיש לקחת בחשבון שאלו אופניים אגרסיביים מאוד, המצטיינים בעיקר בשטחים אלימים ותלולים למדי, אם הרכיבות הקבועות שלהם מתרחשות בבן שמן, פארק קנדה או בשבילי קק"ל אחרים, כנראה שטוב תעשו אם תבחרו באחד מדגמי הפרוסס האגרסיביים פחות.
לעומת זאת, אם אתם רוכבים שאינם ממהרים בעליה, אוהבים ירידות טכניות, קפיצות משמעותיות ומהירות באופן כללי, ואולי אפילו חוטאים בגיחה לראנים במנרה כמה פעמים בשנה, אלו יכולים להיות זוג יחיד שיענה על הדרישות שלכם, ואפילו במחיר הגיוני למדי.






 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם