ChainFree אופניים ללא שרשרת בהנעה הידראולית

we:Love israel

 ChainFree אופניים ללא שרשרת בהנעה הידראולית


 





מידי שנה, מזה כ 12 שנה,  אני נוסע לתערוכת יורובייק לצורך קידום פעילות עסקית שאני מעורב בה בתחום תעשיית האופניים וכן לפגוש חברים טובים מהענף ולהתעדכן במה שקיים ובמה שמתוכנן .
באוגוסט 2014, החלטתי שלתערוכה הקרובה לא אסע (סוג של שבירת שגרה ...), במיוחד לאחר המאמץ הגדול של ההשתתפות בתחרות  TRANSPYR שהייתה  ביולי ועליה קראתם בגליון מס' 5.
אודה ואומר, שהרגשתי משונה מאוד לא לנסוע ויום לפני תחילת התערוכה היו לי עוד הרהורי חרטה.... לפתע ( ממש כך ) צלצל הטלפון ומעברו השני של הקו היה אדם בשם זיו ברוש, שהציג עצמו כיזם שמפתח אופניים בקונספט חדשני (לא רצה בדיוק לספר מה – סוד....) ושאל כל מיני שאלות את "המומחה לתערוכה " ... כך מבלי שהתכוונתי, ולאחר שעניתי לו על כמה שאלות ששאל, קיבלתי ממנו הצעה להצטרף אליו לנסיעה ...
למחרת כבר מצאתי את עצמי בכניסה לתערוכה, מנסה לאתר  את האדם שאתמול דיבר איתי, ועכשיו אני איתו " במשימה "...
נפגשנו בכניסה לתערוכה , זיו שלף כמה מכלולים וכמה שרטוטים ובגישה מאוד "צבאית " (כיאה לבוגר יחידה מיוחדת וכטייס) , החל לתת לי תדריך לקראת "המשימה " שמתוכננת לנו בימי התערוכה הקרובים .
"המשימה" שלי היתה לאתר ולהפגיש את זיו עם בעלי עניין פוטנציאלים בתעשייה ועם ספקים פוטנציאלים של שלדות שיתאימו לזיו כפרטנרים שיוכלו לתת מענה לצרכים שהעלה זיו במסגרת הפיתוח השאפתני ופורץ הדרך שהוא מוביל – פיתוח של אופניים ללא שרשרת  או אופניים עם הנעה הידראולית . CHAINFREE
אני חייב להודות שבמפגש הראשון שלי עם הרעיון ועם זיו, כשאני עייף מטיסת בוקר מוקדמת ובכלל מהסיטואציה שברקע, הייתי מעט סקפטי, אבל הנחישות והביטחון שזיו הקרין, ביחד עם הרקע המוצלח שלו ביזמויות טכנולוגיות אחרות שבהן היה מעורב, גרמו לי להבין שהאיש רציני, מחויב לרעיון ולמיזם ומאוד מאמין בו .
ההתלהבות שלו סחפה גם אותי, וחזרנו מיורובייק עם תגובות מאוד חמות ואוהדות מצד גורמים משמעותיים בענף, בעלי נכונות לבחון לעומק לקחת חלק במיזם בעתיד וכן חזרנו עם 3 שלדות לאב טיפוס. מאז , אני מלווה את זיו (מרחוק – לא ביום יום) במאמציו לפתח את המיזם ולהביא אותו לבשלות טכנולוגית וייצורית , ולעשות היסטוריה ....
כשפנה אלי העורך וביקש שאכתוב כתבה שמחדשת (בעבר כתבתי על המיזם במקום מכובד אחר ) , ביקשתי מזיו "עדכון סטאטוס" ושמחתי לשמוע שהוא מתקדם להשלמת כל הפערים ההנדסיים שנתקל בהם ושיצא לתהליך של גיוס המונים לצורך גיוס כסף שיאפשר לו השלמה של הפיתוח ויציאה לייצור סדרתי ושיווק.
 



 
 

אז במה מדובר ?
למעשה ,מדובר בקיט בעל מספר מרכיבים שניתן להתקנה על גבי אופניים יעודיים, או כמערכת הסבה לאופניים, רגילים.
מרכיביה העיקריים של מערכת ההנעה החדשנית, מתבססים על סיבוב ארכובה (קראנק) המחוברת  למשאבה הידראולית, אשר בונה לחץ המפעיל מנוע הידראולי, המנוע ההידראולי מסובב את הגלגל האחורי ומספק את ההנעה. שליטה על כמות ולחץ השמן מאפשרת למעשה שינוי יחס (גיר/מהלכים) באופן רציף, כך שבפועל הרוכב ייהנה מאין סוף הילוכים, משמע מערכת הילוכים אוטומטית רציפה.








המראה של המערכת נקי מאוד ומתקבלים אופניים מאוד מינימליסטיים .זיו מייצר את הרכיבים לאבטיפוס מחומרים פלסטיים עמידים (וצבעוניים) במדפסת תלת מימד ועובד סביב השעון .







בשלב הראשון , מפותח דגם בעל הילוך רציף אחד (סוג של סינגל ספיד ) ובמקביל כבר החל הפיתוח של המכלולים לדגמי מערכת מרובת הילוכים / הילוכים רציפים שמאוד דומה למערכת גיר אוטומטי.







כל הפעילות מתנהלת במוסך רחב ידיים שמשמש גם בסיס יציאה של זיו לטיסות באולטרלייט שלו מהמנחת המאולתר הסמוך למוסך, והאווירה הכללית היא של התלהבות ונחישות של הצוות ההנדסי שמוביל זיו. יש לעיתים שמישהו מפתח משהו שהוא חדשני אך השפעתו על התחום, או הענף שבו הוא מתקיים אינה משמעותית.  במקרה הזה ובאופן מובהק יש פוטנציאל למשהו אחר, ויכול להיות שהמיזם המיוחד הזה יביא לנו  זן חדש של אופניים עם מערכת הנעה רציפה, יעילה, ובעלת FUN FACTOR גבוה .







בעת כתיבת הכתבה בשלהי חודש מרץ, הגיע מהלך הגיוס להישגים יפים מאוד והסכום הראשוני גויס. זיו ממשיך להפליג על גלי ההצלחה והענין הרב שיש בפיתוח שלו ויצא למהלך של הרחבת הגיוס במטרה לפתח דגם נוסף שמתבסס על העיקרון של ההנעה הידראולית הבסיסית, ולוקח אותה לכיוון של יצירת מהלך רציף ומותאם להתנגדות (למשל התנגדות בעליה ) ולייצר אפקט שדומה לתיבת הילוכים אוטומטית. במידה והגיוס יושלם, יתכן ויהיה לזיו פיתרון חדשני ויחודי לגביע הקדוש של תיבת הילוכים אוטומטית לאופניים. מה שבטוח שזיו נחוש מאוד, יש לו ביד כבר כמה אבי טיפוס שמתגלגלים בחבל עדולם, ואולי נזכה לראות אופניים ללא שרשרת  ועם תיבת הילוכים אוטומטית ,בחנויות האופניים הקרובות.







 לאתר גיוס המונים / כולל סרט וידאו על האופניים

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם