Bianchi Infinito CV

Bianchi Infinito CV
צלם: L'etape PR (Ofer Eavry) ,  Bianchi .
יבואן: צ׳לסטה סייקלינג www.bianchistore.co.il. ניתן לרכוש גם דרך http://www.speedbikepro.co.il/
מחיר שלדה: 13,460 ש״ח
מחיר לאופניים באבזור אולטגרה מכני: 18,861 ש״ח.





ביאנקי היא יצרנית האופניים הוותיקה בעולם אשר הוקמה ב 1885! קצרה היריעה מלהכיל את  ההיסטוריה ואת הרומנטיקה שמאחורי המותג הזה. ביאנקי מזוהה עם הצבע הטורקיז-תכלת המיוחד שלה ששמו ״צ׳לסטה״ והמיתוס מספר שהוא הצבע של שמי מילאנו בימי ראשית החברה. ביאנקי מזוהה עם ניצחונות רבים בעולם האופניים, עם אלופי טור דה פרנס וג׳ירו ד׳איטליה כמו פאוסטו קופי, מרקו פנטני ופליצ׳ה ג׳ימונדי.
דגמי המותג יובאו לישראל במרוצת השנים היו ע״י יבואנים שונים, בינהם זוהר רובין ומיגל רויטמן שניסו להביא לנו טעימות מאיטליה (אבל הצרכן הישראלי כנראה לא היה בשל לכך), כעת  המותג מיוצג בישראל ע"י חברת Celeste Cycling.
אחד האתגרים הגדולים של יצרניות אופני כביש הוא ליצור שלדה שתשלב באופן מושלם את הביצועים הנדרשים בתחרויות ברמה הגבוהה ביותר מחד (קשיחות, מהירות תגובה, העברת כוח וכו׳) ומאידך תוכל "לבלוע״ את הוויברציות המועברות לרוכב מהכביש ופוגעות בביצועים. ניסיונות קודמים בהיסטוריה ההנדסית של אופני כביש כללו בין היתר ניסיונות להחליף את המזלג בבולם, להכניס בולם באזור המשולש האחורי של האופניים וכו', הכל כדי לשכך את תלאות הכביש. 
הסיוט של יצרניות האופניים בתחום זה, הוא מירוץ הקלאסיקה Paris-Roubaix (מירוץ אימתני שכולל רכיבה על דרכי עפר ואבנים משתלבות, Pave’), איך מייצרים שלדה שתעזור למתחרים לרכוב את המירוץ הזה, לשרוד אותו ולנצח אותו?
בכדי לענות על האתגר לעיל, יצרה ביאנקי את שלדת ה Infinito CV.

 




Highlights
  • שלדת בטכנולוגית Countervail 
  • מזלג בטכנולוגית C2C
  • הדסט FSA Orbit C-40
  • כבלים פנימיים ומוכנות למערכת אלקטרונית
  • PF30 Bottom Bracket
  • שלדת Endurance תחרותית 
  • אורך צינור כסא: 54ס״מ 
  • זווית צינור כסא: 73.5 מעלות
  • אורך צינור עליון: 56 ס״מ
  • אורך צינור ראש: 18.5 ס״מ
  • זווית צינור ראש: 72.5 מעלות
*השלדה בסקירה הינה מידה 57.
 
https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif
 

שלדה
שלדת ה Infinito CV מיועדת למרוצים בהם נדרש הרוכב לכסות מרחקים ארוכים במהירות מרבית ועייפות מינימלית. הגיאומטריה נוחה יותר אך עדיין תחרותית ומתחשבת ברוכב ובמרחקים הארוכים שהוא צריך לעבור על האופניים.
בשלדת הInfinito CV ביאנקי שילבו חומר ייחודי ובלעדי בשם Countervail. החומר מוטמע בתוך מבנה סיבי הקרבון של השלדה ולטענת היצרן מצמצם את הרטט באופן משמעותי. אותו חומר מוטמע גם באופני הנג״ש החדשים של ביאנקי, ה-Aquila CV.








רוכבי הקבוצות המקצועניות אותן ביאנקי מספנסרת, רוכבים על שלדות ה Infinito CV בתחרויות בהם הם נתקלים בתנאי שטח קשים, בעיקר במרוצי הקלאסיקות השונים. בשלב 5 של הטור דה פרנס דאשתקד (2014), אשר כלל מקטעי רכיבה על אבנים משתלבות (Pave’), ניצח רוכב קבוצת בלקין Lars Boom כאשר הוא רוכב על אופני Infinito CV.
לביאנקי שתי שלדות קצה תחרותיות ה-Oltre ו- Infinito CV, ההבדלים מתבטאים הן במשקל, בגיאומטריה ובהתנהגות. אומנם הOltre (״העצבנית״) קשיחה וקלה יותר מה-Infinito CV (״הנוחה״) אך זה לא שולל את העובדה שה Infinito CV קשיחה במקומות הדרושים.



כאמור, ביאנקי תכננו את ה Infinito CV במחשבה על נוחות הרוכב וצמצום העייפות שלו בתחרויות וכפועל יוצא הכניסו במבנה השלדה אלמנטים שיענו על מטרות אלו. בבחינת צינורות השלדה  אנו רואים כי צורתם הונדסה כך שתעניק לשלדה את התכונות שיעזרו ל״בלוע״ מהמורות בדרך. תומכות הכיסא דקות ומתעגלות סביב הגלגל האחורי, דבר המסייע בספיגת הזעזועים ומעניק מרווח שמאפשר שימוש בצמיגים רחבים יותר (כנדרש ברכיבה תחרותית בתחרויות כגון הParis-Roubaix). תומכות השרשרת  עבות יותר, דבר המסייע בחיזוק השלדה ובהעברת הכוח מהרוכב לכביש. הצינור העליון בעל קימור ועוביים משתנים, דבר זה מסייע לשיפור בלימת הזעזועים ובו בזמן מסייע לקשיחות וההיגוי. הצינור התחתון עבה מאוד במטרה לחזק את השלדה ולסייע בהעברת הכוח של הרוכב. בצינור הראש הקוטר משתנה מאינץ׳ ושמינית ולאינץ׳ וחצי על מנת לשמור על קשיחות הצד וההיגוי. כמו כן הHeadtube גבוה יותר בהשוואה לשלדת ה-Oltre של ביאנקי זאת בכדי לספק גיאומטריה ״נינוחה״ יותר. אזור הציר המרכזי מסיבי ועבה כאשר המטרה היא לחזק את השלדה ולמנוע גמישות ובזבוז אנרגיה בפידול.
ביאנקי הוסיפו לשלדה מזלג אווירודינמי בטכנולוגית C2C המשפר ביצועים ומתרכז בהפחתת עומסים על הרוכב. כמו כן השלדה מתוכננת למוט כיסא במידה 30.8 מ״מ על מנת "לבלוע״ זעזועים מהשלדה לרוכב. בסיס הגלגלים של שלדה זו רחב יותר מדגם הOltre, דבר המעניק יציבות במהירויות גבוהות.

 
 



 
Lets talk Dogry
אני חייב להודות שאחרי שקוראים את כל ההצהרות של ביאנקי על השלדה ומתבוננים על כל האלמנטים ההנדסיים, לא רק שלא מתביישים לנסות אותה ב ״זמן אמת״, זה אפילו קצת בוער לך. ובמקרה שלי, שריפה של ממש,-לקחתי אותה איתי לקליפורניה (כתבה בגליון מס' 3), רכבתי איתה בכבישים שיכולים להוציא סתימות, ברכיבות עצימות וארוכות, באימוני פארק עמוסי אינטרוולים. טיפסתי איתה הרים וגבעות ואפילו היה לנו דייט שניים על בירה. לא חסכתי שום אלמנט, רציתי לראות האם סיסמאות השיווק אכן אמתיים.
מודה, התאהבתי בשלדה. מותר לי! הפעם הראשונה שהרגשתי שלא מבלפים אותי הייתה ברכיבה הראשונה בדרך לאימון בוקר בראש ציפור. במסלול הקבוע שלי אני רוכב בצד הדרומי של הירקון, על המסלולים אשר בנויים מאבנים משתלבות ולא אספלט סלול. הרגשה חדשה, הזעזועים והוויברציות הופחתו משמעותית, האופניים נצמדים לקרקע ולא מתעופפים מהמהמורות.







כשרכבתי בקליפורניה, בכבישים משובשים כתוצאה מרעידות אדמה, הרגשתי שאני צריך להודות למהנדסים של ביאנקי. השליטה בירידות, כאשר אני חולף על מקטעי אספלט נוראיים, הייתה מעולה והוסיפה רבות לתחושת הביטחון. מעבר לכל סופרלטיב, היתרון בטכנולוגית הCountervail שהיא תמיד עובדת בשבילך. לא צריך שתפגוש מכשול או מהמורה על מנת שהחומר הייחודי יפעל, הוא שם תמיד, דבר שמעניק הרגשת smooth שמתווספת לגיאומטריה הייחודית ויוצרת תחושת ביטחון ייחודית.
למרות הנוחות אין כאן התפשרות גדולה מידי על קשיחות. בטיפוסים ובאינטרוולים ההרגשה טובה ומצליחים להעביר את הכוח לכביש מבלי להעלם לתוך גמישות השלדה. החלק הקדמי של האופניים קשיח, התגובות מהירות, ההיגוי יוצא דופן והחיבור של הכל, יוצר מעטפת ביטחון שמאפשר לקחת פניות וירידות במבחר קווים ומהירויות.
שלדת הInfinito CV  היא לא הקלה ביותר שביאנקי מציעה ויש לכך השלכות בכל האמור לטיפוס, זו לא שלדת ״מטפסים״ קלאסית אבל על נוחות משלמים. למרות זאת כאשר מטפסים עם האופניים, עומדים על הפדלים או לוחצים חזק בישיבה, התחושה היא מעולה. אין איבוד אנרגיה ואין גמישות מיותרת, הגלגלים נצמדים לאספלט ואפילו כשרוכבים על שאריות הבטון שבשוליים של נס הרים, בקושי מרגישים. ביציאה לספרינט האופניים מגיבים מהר ומזנקים כפי שאתה מצפה מאופניים תחרותיים. בסיס הגלגלים הארוך יחסית, מונע את התופעה המעצבנת של שפשוף בין הנעל לבין הצמיג הקדמי (תופעה די שכיחה).
 

 




סיכום
אז יש אמת בפרסום, טענות השיווק של ביאנקי עומדות במבחן האמת. הInfinito CV  היא שלדה יוצאת דופן, אשר זוכה במקורות רבים בתעשייה ל-4.5 כוכבים ומעלה (Bikeradar נתן 5 כוכבים והחבר׳ה ב-Road.cc בחרו בהם לאופני השנה שלהם ב2014). לראייתנו היא תתאים לקשת רחבה של רוכבים, החל מלוחם סוף שבוע שרוצה שילדה שתפנק אך גם  תעניק תחושת ביטחון וכלה ברוכב מתחרה שרוצה שילדה שתהיה שם כשהוא צריך לתקוף או לסגור התקפה, לברוח בעלייה או לחמוק בירידה. בנוסף,  אי אפשר להתעלם מהלוק המעולה של שילדה שהוא, כמובן, לא פחות חשוב מהתנהגותה :).





 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם