אופני נשים Giant Lust 2 במבחן

Giant Lust 2
יבואן : ג'יאנט ישראל
מחיר: 11,900 






אופני האנת'ם של ג'יאנט ביססו את מעמדם הבכיר כאופני שבילים תחרותיים נוחים ומתגמלים. גרסת הנשים, אופני לאסט/ ליב מבוססת על רכיבים דומים, אך עם תכנון, גיאומטריה וחשיבה לכיוון הנשי.
ההחלטה האסטרטגית של החברה להתמקד בדגמי נשים לוותה בהשקעה במערך פיתוח שכולו מבוסס על נשים ובמקביל, תמיכה בנבחרת נשים חזקה (הכוללת את יולנדה נף, מריאנה ווס ומאיה וולושצ'ובסקה).
יצאנו לשטח לבדוק האם השינויים האלו אכן מורגשים, או שמא הם מתבטאים בקיצור המרחק שבין הכסא לסטם ואוכף נשי בלבד.





Highlights
  • גלגלי 27.5
  • מתלה Maestro מהלך של  100 מ"מ
  • שלדת אלומיניום ALUXX SL
  • גיאומטרית נשים ייעודית
  • אורך צינור עליון 590 מ"מ
  • אורך תומכות שרשרת 440 מ"מ
  • זווית צינור ראש  71 מעלות
  • זווית צינור כסא 73 מעלות
  • משקל "רטוב" - כולל פדלים וחומר בצמיגים – 13.4 ק"ג
 (*) הנתונים הם למידת מדיום




 
אופני לאסט הם קודם כל ואחרי הכול אופני נשים, בגיאומטריה ייחודית והתאמה ארגונומית המתבססת על גלגלי 27.5. גיאומטרית השלדה זהה לדגם הקרבון התחרותי שעליו דוהרות חברות נבחרת ליב,  בגרסת אלומיניום ידידותית לכיס.
הבדלי הגיאומטריה הנשית הם בעיקר המרחק מהכסא לסטם, בסיס גלגלים מותאם, ששומר על האורך הנכון אחרי קיצור הטופ-טיוב ע"י הארכת תומכות השרשרת, הדטיוב  גבוה יותר וכמובן – מרווח גדול יותר מהצינור העליון.









חלקים בולטים:
רמת המפרט של אופני המבחן הייתה לא רעה בסה"כ והתבססה על תמהיל של סראם ושימנו במערכת ההינע, בולמים של פוקס ברמת  Evolution מלפנים ומאחור, מעצורי M505 של שימנו ומגוון חלקים גנריים של ג'יאנט הנושאים את השם Connect. בכללם אוכף נשים ייעודי וכידון רחב במיוחד (69 ס"מ) שהתקבל בברכה וסייע אף הוא ליציבות, במקביל לנוחות הטיפוס.




 
על השביל:
הדבר הראשון שמורגש באופני הלאסט הוא הנוחות. האופנים שנבדקו היו במידה M (17), שהתאימו בול למידותי (164 סנטימטרים של דיווש) ופינקו אותי בקוקפיט שנדמה כאילו נבנה בדיוק לפי מידותיי (למעט הגבהה של מוט הכיסא, לא נזקקתי לשום שינוי והתאמה)
בסינגלים טכניים ובירידות מדורדרות, האופנים יציבים ומהירים – מערכת השיכוך והגלגלים הגדולים עוזרים לאופנים להדבק לקרקע ומעניקים רכיבה יציבה ובטוחה. האופנים גיהצו באלגנטיות כל מכשול והיו מהנים במיוחד בסיבובים, המתלה המוצלח של ג'יאנט דואג לעקיבה מהירה ומדויקת של הגלגל האחורי אחרי תוואי השטח, לפעמים אפילו טוב מדי לטעמי (חסר לי קצת זמן אוויר). ההבדל המהותי והמהנה הוא בסיבובים חדים ומהירים. בסיס הגלגלים המקוצר והכידון הרחב נולדו בדיוק בשבילם.









בטיפוס, גלגל שיניים אחורי של 36 היה מעל ומעבר לדרישות והאופנים מטפסים היטב, למרות משקלם והעובדה שהגלגלים שנבדקו לא קלים במיוחד ושהאופנים צוידו בצמיגים רחבים וכבדים לתנאי מדבר.
החיסרון המהותי מבחינתי היה במעבר לדיווש בעמידה: כאשר הבולם האחורי אינו במצב Climb, עליה לדיווש בעמידה לוותה בתנודות נמרצות של המתלה ובחוסר יעילות כללית של הדיווש. המעבר בין המצבים בבולם האחורי היא לא מהלך פשוט באופנים, בעיקר בגלל הגיאומטריה הנשית והצינור העליון הנמוך.





סיכום:
הנוחות, היציבות, אחיזת הקרקע ויכולות הטיפוס ממצבים את הלאסט כאופני שבילים מצוינים לנשים שמחפשות אקשן לצד נוחות, גם ברכיבות ארוכות.
במחיר אטרקטיבי מתקבלת חבילה מלאה שאפשר ליהנות ממנה כפי שהיא, או לשדרג אותה לתצורה תחרותית יותר עם החלפה של הגלגלים.
עם יתרונות העבירות של הגלגל הגדול ויכולות התמרון של גלגל לא גדול מדי, אופני ה-27.5 האלו מציעים חווית רכיבה משובחת שבסופה תרצו להמשיך עוד ועוד ובמהלכה רק תחפשו איפה ניתן לאתגר את עצמכן עוד – בין אם מדובר במעבר מכשולים מאתגרים יותר, טיפוסים קשים יותר או פשוט להאריך את הרכיבה אליה יצאתן.
לטעמי – האופנים המושלמים ליום טיול, בין אם מדובר בסינגלים של הכרמל או תוואי המדבר ברכיבות ארוכות.